RealFineaudioshop 085-0602338 / Whatsapp
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

TelluriumQ

TelluriumQ kabels

Waar komt Tellurium vandaan.


Mensen vroegen zich af hoe Tellurium  tot stand kwam en wat we doen om onze producten zo anders te laten werken dan wat er momenteel beschikbaar is. Dit heeft ons in de problemen gebracht omdat er handelsgeheimen en productiemethoden zijn die we absoluut niet willen delen met onze concurrenten. Ik denk dat we soms te voorzichtig zijn en dat geeft recensenten en onze distributeurs een klein probleem. Wat zeggen ze? Wat is het verhaal om onze klanten een haakje te geven, een reden om te luisteren als er zoveel bedrijven zijn die grote dingen claimen?

Waarom zouden mensen moeten geloven dat we een echt andere benadering hebben? Ja, een klant kan dit binnen enkele seconden na het luisteren horen, maar het grote probleem is dat mensen een reden krijgen om te willen luisteren terwijl ze de kabel nog niet hebben gehoord.

In het VK is dit niet zo'n groot probleem, aangezien steeds meer mensen hun feedback aan hun vrienden geven en Tellurium zich net zo snel via mond-tot-mondreclame verspreidt als door de opmerkelijke recensies.

We kunnen echter wel iets zeggen over onze achtergrond, hoe Tellurium tot stand kwam en wat we moesten doen om de producten te ontwikkelen. Dus hier gaat.

De officiële functie van Geoff Merrigan bij Tellurium is directeur strategie, maar de meeste mensen realiseren zich niet dat zijn oorspronkelijke opleiding industriële chemie (materialen enz.) was en hij heeft zijn passie voor wetenschap en leren behouden door middel van een reeks activiteiten die hem Tellurium zijn unieke aanpak.

Focus

Toen Tellurium werd opgericht, lag de focus voornamelijk op het idee van fasevervorming en het minimaliseren van dit probleem dat inherent is aan alle bekabeling, wie ze ook maakt en waar en hoe ze ook worden gemaakt. De reden dat het een probleem is, is simpel, alle materialen (niet alleen kabels) in het pad van een signaal zullen fungeren als een elektronisch filter volgens de definitie in het onderstaande kader, of je dat nu wilt of niet. Dit valt niet te ontkennen. Uit onderzoek blijkt dat er een impact is van bijvoorbeeld de “natuurlijkheid” van zang.

We beschouwen kabels als een filter zoals uiteengezet door de wetenschappelijke definitie en niet noodzakelijk als iets dat wordt "uitgefilterd", zoals bij een mechanische zeef. Volgens Bell Labs, lang geleden in 1930, werkend aan fasevervorming en de impact ervan op spraak, ontdekten ze dat bij het vergelijken van een systeem met een verwaarloosbare fasevervorming met een systeem met een systeem met, "het is opgevallen dat de vervormde spraak gepaard gaat met bepaalde hoorbare effecten die lijken vreemd aan de spraak en van voorbijgaande aard te zijn".

Dit is de definitie van een elektronisch filter:

“Een filter is een elektrisch netwerk dat de amplitude- en/of fasekarakteristieken van een signaal ten opzichte van de frequentie verandert. Idealiter voegt een filter geen nieuwe frequenties toe aan het ingangssignaal, noch verandert het de componentfrequenties van dat signaal, maar het zal de relatieve amplituden van de verschillende frequentiecomponenten en/of hun faserelaties veranderen.”

Bron: National Semiconductor Corporation

NB Dit geldt voor alle luidsprekers, versterkers, DAC's, cd-spelers, kabels enz... eigenlijk alles in het signaalpad.

Keuze

Zodra u het feit accepteert dat uw audiosysteem fungeert als meerdere elektronische filters die uw muziek besmeuren, heeft u de keuze:

A. Vergeet dat de kabel een elektronisch filter is (volledig in het licht van de wetenschap) en compromis door een vlekkerig geluid te hebben
of

B. Doe er iets aan en probeer een zo duidelijk mogelijk pad voor het signaal te creëren om het meest natuurlijke geluid te krijgen dat de huidige technologie mogelijk maakt. Hoewel het niet mogelijk is om met de huidige technologie (waarvan we ons bewust zijn) een perfecte signaalreproductie te krijgen, kan het effect van capaciteit, inductie enz. op faserelaties in een signaal volledig teniet worden gedaan.
Helaas is het niet zo eenvoudig als alleen naar een materiaalkaart te kijken en gewoon degene te kiezen met de beste geleidbaarheid. Als dat het geval was, zou je wat zilverdraad op zijn plaats leggen en de klus zou geklaard zijn

Zilver

Enige tijd geleden hebben we enkele puur zilveren connectoren laten vervaardigen en zoals al onze ontwikkelingen hebben we ze getest in een blinde luistertest. Deze zetten we tegen verzilverde connectoren met behulp van verschillende basismetaalmixen en verschillende plaatdiktes. Verrassend genoeg presteerde het pure zilver in onze luistertesten slechter dan een geplateerde connector met een bepaalde dikte en type beplating. Het was traag en bijna gedempt in vergelijking. Hoe meer je je concentreert op het feit dat je met een elektronisch filter werkt, hoe meer je ideeën over wat een kabel eigenlijk is, opengaan. De effecten die een filter heeft op transiënten, vooral (Bell labs gevonden) op zang, die, zoals de verschillende recensenten opmerkten, hoorbaar zijn. Maar dit heeft een enorm nadeel, aangezien elk klein detail van de gebruikte componenten en constructie in meerdere configuraties moet worden getest en dat betekent natuurlijk meerdere luistertests om ervoor te zorgen dat het eindproduct klinkt zoals we zouden willen

Mix

De kabelconstructie wordt complexer, met behulp van meeraderige geleiders van enigszins verschillende materialen en verschillende diëlektrische materialen en geometrieën. We moeten aandacht besteden aan elk onderdeel van elk van onze processen, zelfs het gebruik van niet-hifi industriestandaard soldeermixen, d.w.z. er zit bijvoorbeeld geen zilver in de mix. Grondstoffen voor de constructie zijn zeer gespecificeerd, evenals plaatdiktes, zelfs tot aan het plaatbad dat ook een niet-standaard benadering vereist.

Geluidsfamilies

Hoewel kabels in een ideale wereld het geluid niet zouden moeten beïnvloeden, zijn er factoren waarmee rekening moet worden gehouden, omdat audiosystemen niet perfect zijn en klanten ook luistervoorkeuren hebben. U zult dus zien dat we drie verschillende geluidsfamilies hebben ontwikkeld om rekening te houden met drie verschillende eisen van onze klanten.

Daarom hebben we zowel de Silver- en Blue-reeksen als de Black-reeks.

Zilverfamilie: Het geluid kan het beste worden omschreven als zilver, maar zonder de vermoeidheid en hardheid die bij dat materiaal kunnen horen.

Black-familie: het natuurlijke / transparante assortiment dat een ongelooflijk levensechte reproductie mogelijk maakt voor gebruik in een goed uitgebalanceerd systeem om eenvoudig te ontgrendelen wat het systeem kan doen.

Blauwe familie: lichte warmte die net de harde bovenrand weghaalt uit een systeem dat een beetje broos of helder is. U begrijpt nu dus beter waarom onze kabels zoveel prijzen hebben gewonnen en waarom we zo snel zijn gegroeid. We hebben een andere en radicale benadering gekozen door te kijken naar het "probleem" van kabels omdat het "geheime elektronische filters" zijn en dat negeren is naar onze mening geen verstandige benadering.

Tellurium kabels